vrijdag 14 augustus 2009

Terug van weggeweest...

Wat is vakantie toch heerlijk! Zweden is echt een geweldig land. Ik zou zo weer teruggaan als dat zou kunnen. Heel erg veel leuke winkeltjes bezocht en daar de nodige inspiratie opgedaan (inclusief stiekem foto's maken). De leukste winkel was wel ' Lavande Hem' in Ystad. Het was er wel erg druk, dus heel veel foto's kon ik niet maken. Het assortiment bestond ook nog uit stippenservies en geweldige leuke kussens.



Uiteraard zijn we ook in Stockholm geweest, wat een prachtige stad is dat. Erg groot en heel divers. En als je dan toch in Zweden bent kan een bezoekje aan Ikea natuurlijk niet ontbreken!



Weer thuis werden wij aangenaam verrast door onze perzikenboom. Deze zat echt propvol met mooie en heerlijke perziken. Inmiddels is de boom leeggeplukt en zijn bijna alle perziken in jam veranderd! Ik kon er wel 12 potjes mee vullen. Dat wordt dus uitdelen...



Dit weekend wordt mijn neefje 1 jaar. Ik ga een vlaggenlijn maken van 12 vlaggetjes. Ik heb van elke maand een foto geprint op t-shirtpapier en die maak ik dan op de vlaggetjes. Een leuk klusje lijkt me dus daar ga ik zo lekker mee beginnen. uiteraard volgen de foto's van het eindresultaat! (Het idee komt overigens uit de 101 woonideeën)

Fijn weekend allemaal!!!
Pien
Posted by Picasa

6 opmerkingen:

paula zei

hoi Pien welkom terug
gewelig idee van die vlaggetjes laat een foto zien als hij af is .okee?
Helemaal geweldig die mooie rose koffertjes en hoedendozen ,het lijkt mij ook prachtig om eens heerlijk naar Noorwegen en Zweden te gaan .
Maar mijn man is er jaren ieder jaar 4 maanden voor zijn werk geweest en wil er nooooit...nooit meer heen dus zal ik er ook niet komen ,net als Amerika wil ik ook wel eens heen maar is hij ook al zo vaak geweest dat en nog wel veel meer landen is niet meer bespreekbaar ,ik mag wel maar hij gaat niet meer mee.
Ik wil niet zielig doen hoor helemaal niet want ik ben ook genoeg weggeweest maar ja een paar landen blijven toch trekken .
Een heel fijn weekend
groetjes Paula

Irma zei

Hoi pien,

Top dat jullie het zo goed hebben geha in Zweden, mooie plaatjes en dan bij thuiskomst de perzikken die rijp zijn wat een tyming ;-))

Roosje zei

Zweden staat voor mij ook met stip op één, als favoriete vakantieland. Wat geniet ik toch altijd van de natuur, de rust, de mensen, de taal. Stockholm is een geweldige stad, zó uitgestrekt, zó wijds. Zie aan de foto's dat je (uiteraard!) ook een bezoek hebt gebracht aan Gamla Stan. Ook aan Ystad heb ik hele fijne herinneringen.
Ben heel benieuwd naar je slinger met foto's. Zelf loop ik met het idee om een quilt te maken met daarin foto's verwerkt.
Je hebt trouwens ook een erg leuk blog!

(@Paula: was jouw man misschien in de winter in Zweden? Kan me voorstellen dat je niet terugverlangt naar dagen waarop het amper licht wordt..)

Marjolein zei

Hej Pien,
Leuk de collage's van de vakantie....Ik ben vandaag aan het zoeken gegaan wat ik leuke dingen voor op mijn etagiere... ben benieuwd morgen!!
liefs Marjolein

Anoniem zei

Ooh, ik ga altijd naar Italie, lekker warm, zee, bergen en altijd goed eten. Maar voor de winkeltjes wil ik ook best naar Zweden!! Leuk dat je de foto´s hebt geplaatst.

Perziken? Dus dat wil blijkbaar ook goed in Nederland?

Anne zei

ik had de kleine fotootjes al op je camera gezien natuurlijk, maar op de pc is het nog leuker om te zien! Erg mooi gemaakt!
Nou doegie!!!